У сучасних умовах існує гостра потреба суспільства у тому, щоб ми навчились адаптуватися до швидких соціально-економічних змін, тому формування у людини творчого ставлення до навколишнього світу і його пізнання, а разом із тим і пізнання себе у світі є надзвичайно важливим.

Новий етап у розвитку освіти в нашому ліцеї пов’язаний з впровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. І тому, і ця річ безперечна, вчителі нашого закладу знаходяться у постійному пошуку нових методів, прийомів і  технологій, які дозволяють їм перебудовувати освітню діяльність відповідно до нових вимог і підходів.

Які б інновації не вводилися, тільки на уроці, як і десять, і двадцять років тому, зустрічаються головні його учасники: вчитель і учень. Разом з тим, ми всі розуміємо, що урок не може не змінюватися. Це дуже важливий та об’єктивний процес.

Думаємо, що всім було б цікаво зазирнути на десять років назад і дослідити цей процес змін саме у нашому закладі.

2008 рік

Урок-мандрівка «Запрошуємо до літературної світлиці «Ми тебе не забули, Тарасе!»

Ігор Лященко, навчаючись у ліцеї, став чемпіоном перших Юнацьких Олімпійських ігор у 2010 зі спортивної ходьби

Святково прибраний кабінет, портрет Т.Г.Шевченка, хліб-сіль на вишитому рушнику, виставка творів, перегляд відеофільмів, ілюстрацій великого Кобзаря – це все можна було побачити на заході. Ліцеїсти, гостинно запросивши до літературної світлиці, одягнені в українські костюми, інсценізували життя та творчість Тараса Шевченка,  декламували вірші. Активними учасниками заходу були: Андрєєва Ірина, Ващенко Ірина, Лященко Олександр, Русначенко Оксана, Давиденко Тетяна, Лященко Ігор, Нужна Даша, Воронецький Артем, Романів Світлана, Устименко  Олександр.

 

 

 

УРОК-тренінг «Зроби свій вибір» на тему: «Українські традиції здорового харчування»

Андрій Чайка та Павло Крутоус продовжують кар’єру спортсменів, виступаючи в складі команд різних клубів з баскетболу

«На  початку тренінгу ми знайомилася один з одним, розповідаючи про свої улюблені страви. Після знайомства провели незвичайну гру «Скринька». Ми прагнули зрозуміти,  що нас найбільш приваблює в дорослому житті, які речі для нас асоціюються з ним, а потім ми намагалися зробити правильний вибір – що нам потрібно для щасливого життя. Дуже цікавою була гра «Обійдемо перешкоди». Після чого зробили висновок – уникнення перешкод дозволяє досягати певних цілей, наприклад, одержати вищу освіту, стати справжнім спортсменом. Але я ще зрозумів, що дуже важливо на цьому шляху мати вірного поводиря, який зможе дати корисну пораду та допомогти у скрутну годину. Такими порадниками можут бути і батьки, і друзі, і вчителі, і тренери. Але найбільше сподобалося нам всім приготування справжньої української каші…» Чайка Андрій, Крутоус Павло – іцеїсти 42 групи

Урок-свято до Дня української писемності та мови

Гаюк Олександра согодні є молодим тренером з волейболу у нашому ліцеї

Свято, яке складалося з двох частин: пізнавальної та ігрової. Гарні ведучі: Дорошенко Яна, Приходько Антон, Гаюк Олександра, ліцеїсти 12 групи, цікаво розповіли  про давність нашої мови, її зачинателів та основоположників. Під звуки народної пісні на свято завітала королева балу – невтомна Словесність  а також  Граматика та Слово. Вони нагадали, що мова – одне із багатьох див, створених людьми, що вона віддзеркалює душу народу, його історію. Свято завершилось сюрпризом – усіх присутніх пригостили смачним пирогом! І ще багато цікавого. За підсумками року було створено  ПОРТФОЛІО ЛІЦЕЙСЬКОГО ЖИТТЯ 2008

Але що змінилося сьогодні, що цікавого відбувається у освітньому процесі?

2018 рік

У рамках тижня педагогічної майстерності вчителя хімії було проведено цікаві, пізнавальні та веселі перерви «Biology.ua», «Цікаво про людину», «Світ навколо нас», «ПРОздоров’я.ua» та засідання гуртка «Юний хімік». У цьому році знавці хімії вирішили спробувати себе у різних ролях. Професор хімії (Шимановський Н.) докладно розповів присутнім про горіння металів та індикатори. Результатом тижня стало  здобуття кожним учнем віри в свої сили, впевненості у своїх здібностях і можливостях; розвиток комунікативних якостей особистості, взаємоповаги, довіри, ініціативності, толерантності; розвиток усвідомлених мотивів навчання, що спонукають до активної пізнавальної діяльності. Він став спільною справою, яка згуртувала  ліцеїстів, допомогла розкритися їхнім талантам.

У рамках тижня фізико-математичних дисциплін ліцеїсти І курсу дізналися про ще одну новину: математика – це головний апарат фізики. Тому захід про силу розуму або як зробити фізику популярною став яскравою подією тижня. На запитання: “Чому очі не замерзають на холоді? Що буде, якщо зникне сила тертя?” вчитель доступною мовою з наочними експериментами й прикладами, давав відповіді та пояснював  ліцеїстам І та ІУ-го курсів як влаштований світ, в якому ми живемо. Для ліцеїстів 41 групи був проведений захід «День грошей». І якщо «грошей багато не буває» , і  які  функції вони виконують, ліцеїсти  мали змогу пригадати під час гри. Також з метою компетентнісного підходу до викладання навчального матеріалу для ІУ курсу був проведений круглий стіл «Підприємець про підприємництво». Питання бізнес-плану, зв’язків підприємств з різними фінансовими установами обговорювалися разом.

Творчий пошук вчителя та учнів відбувся у КВЕСТІ «Книга у червоній палітурці». Атмосфера продуктивного пізнання, обмін естетичними емоціями, колективні художні переживання, діалог з письменником – стали основою цікавої зустрічі. Ліцеїсти створили тематичні буклети «Література ХХ ст.», «Найвідоміші твори митців ХХIст.», «Сучасні українські митці слова»… Ліцеїсти I курсу, демонструючи свої світлини та висвітлюючи свої думки у творчих роботах довели, що світ літератури – це фантазія, мандрівка, почуття, нові знайомства. Пропонуємо кращі роботи ліцеїстів-переможців.

«Література… скільки величі й експресії таїть в собі це слово! Скільки мудрості і знань дає людині, яка поринає в невідомий світ літератури.»    Войцешук Валерія

«Естетичне значення літератури не тільки в емоційній насолоді. Вона вчить людину думати, замислюватись над прочитаним.»    Пузій Анна

 «Література стверджує вічні загальнолюдські цінності»   Вдовиченко Анастасія

Та багато інших пізнавальних цікавих уроків, свят, справ, подорожей, екскурсій і сьогодні проводять вчителі як для ліцеїстів, так і разом. І сподіваємося, що саме на цих фото ліцейського життя відображені у процесі пізнання майбутні переможці, успішні спортсмени, майстри обраної справи.

Що ж підведемо підсумки…

Сучасний урок  вибудовується зусиллям педагога, форми уроку народжуються не самі по собі, а за велінням часу, різноманітних соціальних обставин. Актуальний урок означає важливий, суттєвий для теперішнього часу. А ще – дієвий, який має безпосереднє відношення до інтересів ліцеїстів, їх батьків, суспільства, держави. І головне, у процесі розвитку, становлення, переходу і т.п. в освітньому процесі урок для ліцеїстів в нашому закладі залишається цікавим, практичним і пізнавальним.