Протягом вересня — листопада 2019 року в Комунальному закладі Київської обласної ради «Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту» відбулося обговорення вчителями закладу основних положень проєкту нового Українського правопису, схваленого Кабінетом Міністрів України відповідною постановою від 22 травня 2019 року, яка з’явилася на сайті уряду з метою забезпечення конституційних положень про державний статус української мови та уніфікації вживання орфографічних норм.
З метою підвищення рівня мовної компетенції педагогів ліцею вчителі української мови й літератури Виноградова Світлана Анатоліївна та Черненко Олена Володимирівна підготували й провели для колег презентації, роз’яснення положень нового правопису, адже документ пропонує чимало змін, одні з яких — варіативні, інші — остаточні. Акцентовано увагу на тих параграфах, у яких відбулися орфографічні, фонетичні, лексичні, морфологічні та пунктуаційні зміни. Було ознайомлено колег з історичною основою виникнення цього правопису, його непростим шляхом до українського сьогодення. Вивчення змін у правописі запроваджується вчителями також і для ліцеїстів на уроках української мови. Все це підвищує рівень культури і правильності мовлення і педагогів, і ліцеїстів, спричиняє впевненість у власній мовній компетенції.
«Мова — запорука тривкої ідентичності нації, основа її етнокультурної цілісності. Однією з найсуттєвіших ознак такої цілісності є функціонування в різних суспільних сферах літературної мови, яка має кодифікований правопис».
Сучасна українська мова — відкрита й динамічна. Якою має бути правильна українська мова? Яку мову ми передамо нащадкам? Ці й подібні питання десятиліттями не втрачають своєї актуальності, спонукають до періодичного оновлення, перегляду, доопрацювання правописного кодексу. У новій редакції Українського правопису збережено підхід до мови як до знакової системи й суспільного явища з позицій історичної й етнографічної соборності української мови й української нації.