Мабуть, ніхто не стане заперечувати, що знання потрібні людині, щоб життя було приємним, зручним, комфортним та максимально безпечним. Такі знання набуваються нами через закладений в нашій природі творчий процес. Він дозволяє створювати щось унікальне і корисне, що часто породжує справжні інновації, а вони в свою чергу дозволяють нам вирішувати ті завдання, які ставить перед нами завжди мінливий неповторний поточний момент.

Сьогодні відбувається Святкування Всесвітнього дня творчості та інновацій. Вперше цей День відзначений у 2002 році. Святкові заходи включають проведення акцій щодо підвищення рівня інформованості про творчість та інноваційну діяльність.

Вчителі ліцею приділяють значну увагу використанню інноваційних і творчих підходів у навчальному процесі. Тому виникле бажання, приєднатися до цього та відсвяткувати разом. Що з цього вийшло, читайте далі…

Тетяна Василівна Жихарєва пропонує почати день з «мозкового штурму» – самого головного генератора ідей.

Сядьте і подумайте про всі речі, які ви робите протягом дня і про те, як ви можете змінити їх на краще. Протягом усього дня записуйте свої думки та ідеї в блокнот. Робіть це незалежно від того, призначені ці ідеї для вас особисто, або це думки про те, що можуть краще робити інші люди. Але головне, якщо є ідея щодо створення, або з’явилася нова ідея щодо реалізації, або маєте новий план дій, слідуйте їй, йому і подивіться, як ваша власна творчість може поліпшити вам життя.

Алла Анатоліївна Усова наполягає на обговоренні, тому запрошуємо її до «мікрофону».

Творчість – це те, що змушує світ кружляти. І це не просто слова, озирніться навколо себе: все що оточує нас є продуктом творчого розуму, який мислить інакше, кидає виклад стандартам, ризикує та вчиться на спробах і помилках. Все що ми робимо може бути творчим актом. Ми прагнемо надихнути і дати можливість іншим жити більш творчим життям. Наша місія проста: ми хочемо заохотити колег використовувати нові ідеї, приймати нові рішення та робити кроки на шляху покращення світу (та свого місця в ньому) завдяки творчому мисленню.

Важливо…

Що таке творчість? Творчість – це розум, набір навичок та набір інструментів. Це рамка для підходу до проблем. Він передбачає мозковий штурм багатьох ідей, пошук новини, відстрочку судження та вибудовування ідей інших. Коли справа доходить до цього, творчість полягає в тому, щоб вийти за рамки лише першої правильної відповіді та виявити другу, третю чи 124-у.

Чому це важливо? Практика творчості принесе творчу впевненість, а з творчою впевненістю з’явиться Ваша здатність дивитися на проблеми як на можливості. Ви знайдете нові рішення особистих можливостей і зміните своє життя. Ви знайдете  творчі рішення для можливостей спільноти та зміните цей світ.

Олена Володимирівна Черненко пропоанує додати «карусель подій».

На онлайн уроці з української мови та літератури ліцеїсти ІІІ курсу презентували мовознавчий проєкт «Презентація слова». Працюючи над ним, учні добирали  інформацію про слова – спортивні терміни (походження слова, лексичне значення, особливості вживання та написання, наголос у слові, його синоніми  тощо). Систематизувавши дібрану інформацію, ліцеїсти розподіляли її на частини та створювали  слайди  презентації, доповнюючи їх доречними цікавими малюнками, фото. Результат – мультимедійна «Спортивна абетка». Учні з захопленням працювали над проєктом та уважно слухали виступи – презентації своєї роботи кожного ліцеїста, адже мова йшла про види спорту – що може бути цікавішим для юних спортсменів – вихованців спортивного ліцею!

Олена Петрівна Фіялко та Галина Павлівна Волик нагадують про необхідність зробити творчу паузу та запрошують на інтелектуальну чашечку кави до «акваріуму».

Світлана Анатоліївна Виноградова наголошує про необхідність  «зайняти позицію».

Вона запропонувала ліцеїстам третього курсу комунікативний практикум на тему “Чи впливає інноваційність і творчість на успіх людини?” Перед цим дітям була озвучена як привід для роздуму цікава пізнавальна інформація про інноваційність, творчість та майбутню професійну діяльність. Ліцеїсти активно підключились до онлайн дискусії на цю тему. А потім оформили письмово свої міркування з цього приводу у вигляді творчої роботи роздуму. У дитячих роздумах можна прочитати цікаві дорослі думки, а подекуди навіть філософські. Наведемо деякі з них, що зацікавили слухачів.

Журавель Олена, ліцеїстка 31 групи.  “На мою думку, інноваційність і творчість відіграють важливу роль у досягненні успіху. Це ті навички, які неюбхідні у будь-якій сфері діяльності. Творча людина може знайти вихід з найскладнішої ситуації, зробити продукт своєї діяльності особливим, не схожим на інші. Такі особистості продукують унікальні ідеї, що можуть здивувати інших. Творчі люди всебічно розвинені, для них не буде складністю ураховувати усі можливі чинники, ресурси та обставини при прийнятті рішень. Інноваційність є здатністю до оновлення. Люди, які відкриті до нового, краще засвоюють незнайому інформацію, швидше звикають до неї. На сучасному етапі, аби самореалізуватися, необхідно мати таку рису як інноваційність. Це ознака сучасності. Тому я вважаю, що творчість та інноваційність мають стати невід’ємними рисами вдачі людини, яка хоче вдосконалювати себе у певній діяльності та змінювати світ.”

Войцещук Валерія, ліцеїстка 31 групи.  “Нам необхідно зрозуміти, що інновація — це не тільки нововведення, але й здатність сприймати нове, самостійно мислити, змінювати та уточнювати загальновизнані істини, правила та норми життєдіяльності відповідно до сучасної реальності, яка постійно змінюється. Ніяке нововведення не відбудеться, якщо процес мислення людини не стане критичним, самостійним. Проникаючи в сутність реалій, інноваційне мислення здійснює активний вплив на розвиток усіх напрямів життя й успіху людини, процвітання держави. Тому я вважаю, що інноваційність і творчість дуже впливають на успіх людини в усіх сферах життя.”

Бондар Олександра, ліцеїстка 31 групи. «Ми не схильні приписувати свої життєві досягнення щасливому збігу обставин. Матеріальні статки або інші перемоги ми зазвичай пояснюємо своїм блискучим інтелектом, талантом, інноваційністю, професіоналізмом та наполегливою працею. Але якщо успіх дійсно залежить від здібностей, чому в світі існує стільки багатих людей із вельми посередніми талантами? І чому найрозумніші люди далеко не завжди стають найзаможнішими? На мою думку, не так інноваційність, як творчість впливає на успіх людини. Адже творча людина — це та, яка любить свою справу та свою роботу. Якщо є бажання(а в творчої людини воно є майже завжди) , людина буде робити все, аби досягти успіху. Тому я  — за творчість!»

Олена Сергіївна Корнійчук радить розробити «метаплан», в якому буде визначений реальний стан справ. Вона ставить запитання перед колегами та доводить власні міркування. Чому саме так і як повинно бути?  Вносить пропозиції щодо плану дій. Але докладніше про це ми дізнаємося на спільному онлайн засіданні методичних комісій наприкінці квітня.

Ось і підходить до завершення ще один день ліцейського життя у дистанційному форматі. Наближається наступний день багатий на роздуми, плани та ідеї.

Тож давайте будемо і надалі використовувати Всесвітній день творчості та інновацій, щоб зміцнити наш власний потенціал для створення нових ідей, нових рішень, нових дій та нових результатів.