Сьогодні дітей більше цікавлять ґаджети та лайки в Інстаграмі, втримати їхню увагу та інтерес до шкільних предметів стає дедалі важче. Але педагоги нашого закладу находять такі форми навчання, аби принаймні на 45 хвилин учні й не згадували про соцмережі та здійснювали пошук розв’язання проблеми власноруч.

На ІУ курсі з математики ліцеїсти ретельно вивчають властивості многогранників та тіл обертання. Однак, як показує практика, завдання з цієї теми є найбільш складними та на ЗНО мають профільний рівень.

На думку вчителів математики – Усової Алли Анатоліївни та Жихарєвої Тетяни Василівни, для отримання гарного результату необхідно мати просторову уяву. Це просторове мислення у 3D-форматі, яке потрібно набувати, постійно тренуючись. Якщо дитина навчиться розмірковувати і просторово мислити, то побудова малюнків до задач та їх розв’язок будуть даватися набагато легше.

Тому вчителі математики перебувають у постійному пошуку ефективних форм, прийомів та методів щодо розвитку в учнів просторового мислення та уяви.

Щоб реалізовувати просторові ідеї на практиці, у минулому році був створений лайфхак «Солодка геометрія», який допоміг ліцеїстам побачити перерізи тіл обертання та здійснити купу важливих розрахунків.

Цього року вчителі запропонували дослідити властивості пірамід за допомогою 3D моделей. Вершини, ребра, грані – основні елементи просторових фігур, які треба не лише бачити, а і обчислювати, знаходити недостаючи елементи. Під час практичного заняття учні власноруч будували тетраедри, правильні чотирикутні піраміди, композиційні конструкції з цих елементів. Основним будівельним матеріалом були спагеті та солодки кульки з печева, а що з цього вийшло – дивіться самі.

До цього уроку долучилася вчителька зарубіжної літератури Олена Сергіївна Корнійчук, яка зауважила, що кожна із шкільних дисциплін може сприяти розвитку якоїсь частини просторового мислення, якоїсь її сторони. Наприклад, на заняттях з літератури учні читають оповідання та створюють в уяві власні картинки, фантазують. А потім у творчій майстерні вони презентують ці картинки через різні компетентнісні завдання.

Ну що ж, ще одна спроба здійснена. Попереду наступний крок у бік розвитку уяви. Але, якщо над розвитком просторового мислення працюватиме не лише на уроках математики та літератури, то така комплексна робота принесе колосальний результат.

Тож активніше приєднуйтесь, шановні педагоги, до цієї справи та розкажіть про свій досвід у творчому пошуку завдань щодо розвитку просторового мислення та уяви учнів!