Такі негативні явища серед учнівської молоді, як насильство, булінг та кібербулінг, секстинг тощо, не можуть не турбувати громадськість, освітян та батьків. Крім того, під час війни гостро постає питання безпеки учнів. Тому ще більш вагомою є потреба створення безпечного освітнього простору у закладі освіти, щоб захистити, убезпечити, запобігти наслідкам впливу на особистість несприятливих чинників.
Безпечне освітнє середовище – це стан освітнього середовища, в якому: наявні безпечні умови навчання та праці, комфортна міжособистісна взаємодія, що сприяє емоційному благополуччю учнів, педагогів і батьків, відсутні будь-які прояви насильства та є достатні ресурси для їх запобігання, а також дотримано прав і норм фізичної, психологічної, інформаційної та соціальної безпеки кожного учасника навчально-виховного процесу.
З цією метою з 30.01.23 – 03.02.23 відбувся тиждень «Освітнє безпечне середовище – запорука гармонійного розвитку особистості» організований психологічною службою ліцею. Проведено: години спілкування «Що таке насильство. Як себе захистити» та «Конфлікт. Вирішення конфліктів мирним шляхом», заняття з елементами тренінгу «Попередження конфліктів в соціальних мережах», круглий стіл «Я несу відповідальність за свої вчинки». Дані заняття допомогли здобувачам освіти визначити соціальні ризики, які виникають у суспільстві і як не стати їх жертвою, а також конструктивні методи вирішення конфліктних ситуацій.
Для виявлення проявів насильства в ліцеї проведено анкетування «Прояви насильства в учнівському середовищі». Підготовлено та висвітлено на соціальній сторінці психологічної служби Facebook рекомендації «Роль педагогічних працівників в формуванні психологічно-безпечного середовища в закладі освіти».
Особливо активно ліцеїсти брали участь у проходженні ігрофікованого онлайн квесту «Живи без ілюзій» створений міжнародною асоціацією Ла Страда. Під час квесту відбувається використання ігрових практик та механізмів у неігровому контексті для залучення користувачів та користувачок до вирішення конкретних проблем. Основною метою його є підвищення поінформованості підлітків щодо видів та проявів домашнього та гендерно зумовленого насильства та побудову безпечного середовища, вільного від будь-яких проявів насильства.
Роль педагога у формуванні безпечного освітнього середовища – велика. Від безпеки у навчальному закладі залежить психологічне і фізичне здоров’я учня. Крокуємо в ногу з часом, будьмо професійно компетентними, бо саме від нас залежить майбутнє наших дітей, майбутнє держави!



