Одне з основних завдань в області інформатизації освіти є розвиток інформаційної культури, тобто створення такого середовища навчання, яке стимулювало б сам процес пізнання. Однак інформаційна культура у наш час неможлива без інформаційної грамотності, а вона, у свою чергу, неможлива без комп’ютерної грамотності.
Щороку у другий день грудня людство відзначає Всесвітній день комп’ютерної грамотності – World Computer Literacy Day. Мета події – це надання вільного доступу до навчання цифрової грамотності, заохочення людей ефективно користуватися комп’ютерною технікою та глобалізація комп’ютерної обізнаності.
До Дня Всесвітньої комп’ютерної грамотності вчителі Тетяна Жихарєва та Олена Корнійчук запропонували ліцеїстам І-ІІ курсів взяти участь в інтегрованому заході під назвою “Опановування комп’ютером як інтелектуальним засобом”
Комп’ютерна грамотність передбачає можливість використання комп’ютера так само вільно, як сучасна людини вільно володіє навичками письма та рахування.
Чи відомо вам, що страх перед комп’ютером та роботою за ним називається кіберфобією.
Перше завдання полягало у проходження тесту на швидкість друку. Ліцеїсти із захопленням намагалися швидко та без помилок відтворити на екрані ПК тест. За підсумками, кожний з учасників отримав сертифікат.
Друге завдання полягало у швидкості та правильності робити розрахунок математичного прикладу, використовуючи додаток “Калькулятор”. Кожний учень отримав правильну відповідь.
Опановування комп’ютером, як інтелектуальним засобом, полягає у навчанні ліцеїстів працювати з інформацією, наблизити навчання до конкретних інформаційних проблем. Тому на другому етапі ліцеїсти за допомогою дудл Google знайомилися з творчістю Віктора Гюго та з музичними творами Людвига Ван Бетховена. Навчальні предмети – зарубіжна література та музичне мистецтво були наповнені яскравими анімаціями та флеш-грою.
Інформаційна грамотність сьогодні неможлива без комп’ютерної грамотності, без конкретних знань і навичок в області користування комп’ютерними технологіями, уміння працювати з комп’ютером, які забезпечують доступ до сучасних засобів обробки і поширення інформації.
Тому можна сміливо сказати, що комп’ютери та їх можливості дозволяють нам створювати більш комфортні умови як для навчання, так і для життя – а це вже велике досягнення людства в його постійному розвитку.