Що найбільше впливає на успішність? Кваліфікація вчителя? Витрати на навчання? Рівень розвитку однокласників? Або, скажімо, кількість книг у шкільній бібліотеці? Виявилося, що важливо все: і кваліфікація вчителя, і обладнання кабінетів… Але найбільше – клас! Розвиток товаришів по класу, їх успішність і життєві плани, за великим рахунком, важливіші, ніж решта чинників. Тому включення учнів в активну навчальну роботу, використання при цьому різноманітних форм, методів пізнавальної діяльності значно розширює навчально- виховні можливості уроку, виступаючи провідною формою організації навчальної діяльності.

Саме прийомам педагогічної техніки був присвячений семінар, який підготувала вчитель хімії Скоропадська С.О.. Своїм колегам вона запропонувала як традиційні, так і нові методи навчання. А.Адамський стверджував, що: «Тільки наївна або людина, яка помиляється, може вважати, що інноваційна педагогіка є універсальною заміною традиційних методів навчання». У виступі було приділено увагу проведенню фронтальної роботи з класом методом асоціацій, «вільного мікрофону», мозкового штурму. Для проведення групової роботи був запропонований інноваційний метод шести капелюхів Боно. Засновник методу – британський психолог, доктор медичних наук Едвард де Боно. В основі цього методу – ідея паралельного мислення. Метод шести капелюхів – це простий і практичний спосіб розділення процесу мислення на шість різних режимів, кожен з яких представлений метафоричним капелюхом певного кольору. Як стверджують психологи, використання цього прийому дозволяє скоротити час розв’язання проблем на більш, ніж на 40% і підвищити ефективність результатів діяльності.

Треба, щоб традиційні та інноваційні методи навчання були у постійному взаємозв’язку та доповнювали один одного. Тому що нова українська школа повинна випускати людину, яка, перш за все, вміє мислити.