3D друк є однією з найбільш захоплюючих новітніх технологій, доступних сьогодні. Використання 3D технології в освітньому процесі дозволяє суттєво підвищити його ефективність завдяки наближенню віртуального комп’ютерного середовища до реального тривимірного світу.  

Цього навчального року матеріально-технічна база ліцею поповнилася двома новими 3D принтерами. Тому з метою ефективного використання обладнання в закладі розроблена програма щодо поетапного впровадження 3D принтерів у освітній процес ліцею. Головна мета – це допомогти учням   вивчати принципи STEAM – освіти, розширити дитячі горизонти готовності  до майбутнього та сприяти освітнім інноваціям сьогодні. Основне завдання програми спрямоване на розвиток уяви і фантазії ліцеїстів, формування потужної мотивації до дослідницької діяльності та наочне знайомство учнів з тривимірною візуалізацією і моделюванням.

На першому ознайомчому етапі у рамках цієї програми для ліцеїстів були проведені навчальні заняття із застосуванням 3D-принтера. Учні у процесі дослідження, випробовуючи нове обладнання, набували безцінний досвід та оцінювали принади 3D-технологій з практичної точки зору. Під час заняття ліцеїсти дізналися, що 3D друк дозволяє створити тривимірну модель деякого виробу на комп’ютері та за короткий час отримати повноцінний фізичний об’єкт, що відповідає заданим параметрам. І головне, кожен учень мав змогу стежити за всім процесом друку.

Організатором занять виступила вчитель інформатики Жихарєва Тетяна Василівна, яка є ініціатором впровадження новітніх 3D-технологій в ліцеї. Однак, STEAM-освіта – це напрям, при якому в навчальних програмах посилюється навіть інноваційно-технологічний компонент у вивченні творчих, мистецьких дисциплін. Тому для презентації творчої складової уроку приєдналася вчитель мистецтва Корнійчук Олена Сергіївна. Під час уроку з метою порівняння були продемонстровані різні технології створення об’ємних об’єктів.

Вже на навчальному етапі впровадження програми, вчителі-новатори вважають, що уроки з використанням 3D принтерів посприяють підвищенню ефективності освітнього процесу та швидкому засвоєнню знань учнями. І це поступово стане ідеальним рішенням для залучення учнів до навчання, пізнання, розвитку  та створення нового.