Сьогодні метод проєктів вважають одним з найперспективніших методів навчання, адже він створює умови для творчої самореалізації тих, хто навчається та тих, хто навчає. На думку педагогів ліцею, проєктна діяльність підвищує мотивацію до навчання, сприяє розвитку інтелектуальних здібностей, дозволяє залучити кожного ліцеїста до активного пізнавального процесу. Реалізація методу проєктів на практиці змінює роль вчителя під час освітнього процесу. Із носія готових знань він перетворюється на організатора та учасника пізнавальної діяльності учнів.

Чим можна сьогодні на порозі 2021 року здивувати сучасного десятикласника? Насправді це складно, адже все більше та більше технологій заволодівають свідомістю підлітків. І це дійсно так.

Тому,  вчителі математики Усова Алла Анатоліївна і Жихарєва Тетяна Василівна на цьому тижні пішли в ва-банк, поставивши запитання ліцеїстам 31 та 32 груп. Що Ви знаєте про зошит? Коли вперше почали користуватися у школі зошитом? Якими були перші зошити і таке інше.

Ці запитання зацікавили ліцеїстів, адже відповіді на них вони шукали разом під час дослідницького уроку з математики. Але чого варта теорія, якщо вона не підтверджена практикою?!

Будь-яка істина народжується в змаганні. Так і сталося. Ліцеїсти сидячи парами захопилися дослідженням звичайного листочка в клітинку із звичайного учнівського зошита. Суть цього дослідження полягало в наступному. За допомогою гральних кубиків ліцеїсти виділяли прямокутники, сторони яких дорівнювати тим числам, які випадали. За допомогою цієї технології можна було дізнатися про: площу листка, кількість клітинок, властивості прямокутника та його площі, рівновеликі та рівні фігури і т.п.

Підведемо підсумки і з’ясуємо: що ж відбувається під час експериментального дослідження?

Алла Анатоліївна зазначила, що змінився психологічний клімат в учнівському колективі, оскільки ми переорієнтували свою освітню роботу і роботу учнів на цікавий вид самостійної діяльності, на пріоритет діяльності дослідницького, пошукового, творчого характеру.

Тетяна Василівна акцентувала увагу на тому, що головна цінність цього уроку в тому, що саме придбав учень та вчитель, беручи участь у проєкті разом, а це яскраві приємні емоції від спілкування.

Отже, якість проєктної діяльності залежить від сукупності сумісних зусиль – вчителя та учня.

Урок завершено, завдання зроблено, але перегорнута лише перша сторінка проєктної роботи «Мій улюблений зошит в клітинку». Попереду ще багато цікавих дослідів та  творчих рішень.