Основне завдання вчителя – внести в освітній процес ліцею сучасні форми, методи, прийоми новизни та ефективності. Проектна діяльність – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції. Самостійне здобування знань, їх систематизація, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення  відбувається саме через даний метод.

У 2018/2019 навчальному році вчителі предметники Корнійчук Олена Сергіївна та Жихарєва Тетяна Василівна запропонували ліцеїстам взяти участь у двох навчальних проектах де тісно поєдналися технології та мистецтво, література та  інформатика.

ПРОЕКТ завершено

Ліцеїсти І-ІУ курсів протягом І семестру працювали над  проектом із зарубіжної літератури, інформатики та технологій «Фантазії з елементами пророцтва. Технології, які перетворилися з літературної вигадки на нашу реальність».

Ідея проекту полягала у тому, що: «Хороші письменники-фантасти вигадують світ майбутнього, а геніальні – його пророкують. Завдяки вмінню передбачати розвиток технологій автори наукової фантастики за десятки і навіть сотні років спрогнозували появу Інтернету, атомної бомби, біонічних кінцівок та інших винаходів, якими користується сучасна людина.  Давайте разом  дізнаємось, хто і коли описав у своєму творі звичні нам сучасні технології!»

Мета проекту полягала у розвитку критичного мислення, пізнавальних навичок ліцеїстів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі.

Проект  «Фантазії з елементами пророцтва. Технології, які перетворилися з літературної вигадки на нашу реальність» складався із таких етапів: квест «Зустріч з письменниками фантастами», книжкова інсталяція «Ейфелева вежа», гра-подорож онлайн-енциклопедією, створення аудіокниги власноруч, оформлення листівок «Книга у червоній палітурці», буктлейрер.

Підсумком роботи став освітній захід «Письменники-фантасти», на якому кожен учасник поділився цікавою інформацією у вигляді фільму-презентації.

Найактивнішими учасниками проекту стали ліцеїсти: Бєляєва С., Даниленко Л., Мацкевич Ю., Павловська О., Пензарєва А., Демченко Л., Штика А., Грачова К., Никоненко А., Гордієнко О., Біленко А., Лиса А., Щитова К., Дяченко К.,  Мацук А., Пантюк А., Петренко І., Кулик О., Коваленко П., Бойко В., Лесковець Ю., Охоча О., Кутелія Ю.

Повна версія проекту за посиланням  >>>

ПРОЕКТ завершено

Три тижні поспіль ліцеїсти І-ІІІ курсів працюють над  проектом «Через мистецтво – до життєвої  компетентності» та беруть участь у різноманітних інтерактивних заняттях.

Ідея полягає у тому, що  «Фотографія є важливим i особливим художнім літописом новітньої доби, літописом, який схоплює, підмічає часто звичні i непомітні моменти людського існування. Сьогодні фотографія є повноправною учасницею мистецького процесу, існуючи як окремо, так i будучи частиною мультимедійних проектів – стає важливим елементом візуального мистецтва».

Проект має на меті засобами фотомистецтва дослідити мальовничість світу, різноманіття пам’яток історії, культури, архітектури, життя та побуту людей.

Завдання проекту: реалізація принципів національного і громадського виховання через розвиток творчої діяльності та емоційно-ціннісного ставлення до світу у рамках програмного матеріалу з тем: «Фотомистецтво», «Комп’ютерна графіка».

Крокуємо етапами здійснення проектної діяльності … 


Розпочнемо з гри

Гра займає важливе місце в житті дитини різного віку, являючись для нього засобом пізнання дійсності. Гра у освітньому процесі є невід’ємною частиною методичної організації уроку. На уроках ми маємо справу з особливим видом гри – навчальними іграми. Для ліцеїстів навчальна гра залишається розвагою, тренування відходить на другий план, але для вчителя, будь-яка навчальна гра – це перш за все вправа, виконання якої повинна досягти поставленої мети…


Територія ідентичності

Продовженням зустрічі  «Пам’яті нетлінні сторінки» у виставковій залі Білоцерківської бібліотеки  ліцеїсти організували віртуальну екскурсію  «Світове фотомистецтво. Найвідоміші фотографи України документального та художнього напрямів сучасного фотомистецтва». На виставці ретро-фотографій «Територія ідентичності», яку відкрили в кабінеті зарубіжної літератури,  як споглядання старовинних фото, Олена Сергіївна  продемонструвала фото із власного сімейного архіву.

Залучаємо до творчої діяльності

Заняття за вільним вибором більшою мірою, ніж робота в навчальної аудиторії, дозволяють реалізувати компетентнесне навчання, що припускає застосування різних методів та прийомів роботи. Це дає змогу врахувати різноманітні потреби і можливості творчо розвинених дітей. Розвивати творчі здібності ліцеїстів можна лише через залучення її до творчого процесу.

Перетворення образів за законами краси

Вирішальну роль в здійсненні загальнокультурного розвитку учнів грає естетичне виховання, яке можна охарактеризувати як складний і тривалий процес, коли діти отримують перші художні враження та залучаються до мистецтва. Сьогодні побувати у сучасній виставкової залі, де відбувається  знайомство з майстрами, які  творять у місті Біла Церква – це реальна можливість для ліцеїстів побачити і дізнатися більше про сучасне мистецтво.



Щоб знов потрапити туди…

Дитинство – це етап життєвого циклу між немовлям, підлітковим віком та дорослим життям,  який є тільки у людей. Для чого потрібно дитинство  – для зростання, розвитку, навчання або для чогось ще? Досліджуючи цей захоплюючий кордон, де біологія стикається з культурою, де дітей підштовхує в одну сторону їх природа, а в іншу – культура, нам, вчителям, неможливо не замислюватися про те, якими способами допомогти нашим дітям увійти в доросле життя…


Творча робота ліцеїстки 32 групи Корован Кароліни у рамках проекту

Матеріали проекту за посиланням  >>>