Всесвіт неперервно змінюється, даючи більше можливостей застосовувати нові методи та підходи до навчання. Класні кімнати стають навчальними середовищами, де учні разом з вчителями беруть участь у  моделюванні та проведенні досліджень, формуванні та обговоренні гіпотез, що підтверджуються доказами й міркуваннями. Таке навчання реалізується через міжпредметні зв’язки, що виходять за межі програми одного конкретного предмета. Це розширює професійні можливості вчителя і сприяє його креативності, а у процесі вирішення поставлених завдань учні отримують практичні навички, які так необхідні до реального життя.

5  листопада у ліцеї в рамках загальноліцейського освітнього проєкту ЕДЬЮТЕЙМЕНТ (навчання+розвага) відбувся експериментально-дослідницький урок «ПАПІР у нашому житті. Епоха відкриттів і винаходів».

Сьогодні, коли книги не читають, а більше слухають, коли спілкуються один з одним через інтернет або по мобільному телефону, не варто забувати про папір.  Уявіть, що перед вами чистий аркуш патеру. Що ми про нього знаємо? Якого він формату? Хто знає з вас чому саме він такого формату? Яке співвідношення сторін у цього листа паперу? А звідки воно береться? Скільки важить лист паперу формату А4? Якій розмір має базовий формат аркуш паперу А? На всі ці запитання методом спроб та помилок давали відповіді ліеїсти під час здійснення різних експериментів.

Під час цифрового диктанту учні мали змогу на практиці переконатися у тому, що не варто відмовлятися від зошитів та паперових книг, а також дізналися, що цілий ряд вчених прийшов до парадоксального висновку: гаджети програють паперові по найважливішим параметрам. Виявляється, що матеріал, прочитаний в папері, запам’ятовується і засвоюється краще, ніж історія, розказана кілобайтами і пікселями.

Організатори заходу Корнійчук Олена Сергіївна, вчитель зарубіжної літератури та Жихарєва Тетяна Василівна, вчитель інформатики, звернулись до учнів зі словами: «Пишіть і малюйте на ньому, читайте те, що на ньому написано, творіть з нього! Але пам’ятайте: розмова і комп’ютерне листування проходить, як вітер, а те, що написано або намальовано на папері, залишається майбутнім поколінням!».

Експериментально-дослідницький робота учнів та вчителів залишиться актуальною на цілий навчальний рік, перетворившись в освітню проєктну діяльність, що є природним шляхом до пізнання та набуття ліцеїстами нових життєвих компетентностей. Попереду нові цікаві експерименти з папером і не тільки…