Геометрія – правителька всіх розумових пошуків –так вважав М.В. Ломоносов. Ці слова набувають актуальності і в наш час. Вона приваблива при вивченні будь-якої теми. Не є виключенням тема «Чотирикутники», яку вивчають ліцеїсти першого курсу. Чим же вона приваблива, запитаєте Ви? Відповідаю: вивчаємо не тільки властивості паралелограма, прямокутника, квадрата та ромба але і шукаємо їх практичне застосування  в повсякденному житті. У цьому проблем в ліцеїстів не виникало.

Вони швидко  намалювали в свої зошитах малюнки в яких були відображені чотирикутники. Серед малюнків було зображення: телевізора, ноутбука, летючого змія, елементи вишивки, а деякі ліцеїсти умудрилися за допомогою квадрата намалювати яблуко. Потім учні складали орнаменти з цих геометричних фігур. На цьому пошуки дітей не закінчилися. Ліцеїстка 13 групи Оксана Костянець провела геометричний тест. Серед представлених фігур ліцеїсти мали можливість обрати одну з них, яка характеризувала їхні вподобання та захоплення. Якщо вашою основною фігурою виявився Квадрат, то ви – невтомний трудівник. Працьовитість, старанність, потреба доводити почату справу до кінця, завзятість, що дозволяє добиватися завершення роботи, – ось основні якості істинних Квадратів. Витривалість, терпіння і методичність зазвичай роблять Квадрата висококласним фахівцем у своїй галузі. Цьому сприяє і невситима потреба в інформації.

Всі відомості, якими вона володіє, систематизовані і розкладені по поличках. Квадрат здатний видати необхідну інформацію моментально. Тому Квадрати заслужено славляться ерудитами, по крайній мірі, в своїй області. Якщо ви вибрали для себе Квадрат – фігуру лінійну, то, найімовірніше, ви належите до “лівопівкульних” мислителей, тобто до тих, хто переробляє дані в послідовному форматі: а-б-в-г …     






Квадрати швидше “обчислюють результат”, чим здогадуються про нього. Квадрати надзвичайно уважні до деталей, подробиць. Квадрати люблять раз і назавжди заведений порядок. Їх ідеал – розплановане, передбачене життя, і йому не до душі зміна звичного перебігу подій. Він постійно “впорядковує”, організовує людей і речі навколо себе. Всі ці якості сприяють тому, що Квадрати можуть стати хорошими фахівцями – техніками, відмінними адміністраторами, але рідко бувають хорошими менеджерами.

Надмірна пристрасть до деталей, потреба в уточнюючії інформації для прийняття рішень позбавляють Квадрата оперативності.     Крім того, раціональність, емоційна сухість, консерватизм в оцінках заважають Квадратам швидко встановлювати контакти з різними особами. Квадрати неефективно діють в аморфній ситуації.

Якщо Ви обрали прямокутник, то ця фігура символізує стан переходу і зміни. Це тимчасова форма особистості, яку можуть “носити” інші чотири порівняно стійкі фігури в певні періоди життя. Це – люди, не задоволені тим способом життя, який вони ведуть зараз, і тому зайняті пошуками кращого положення.

Причини “прямокутного” стану можуть бути самими різними, але об’єднує їх одне – значущість змін для певної людини. Основним психічним станом Прямокутника є більш-менш усвідомлюване стан замішання, заплутаність в проблемах і невизначеності відносно себе на даний момент часу.

Найбільш характерні риси Прямокутників – непослідовність і непередбачуваність вчинків протягом перехідного періоду. Вони мають, як правило, низьку самооцінку. Прагнуть стати краще в чомусь, шукають нові методи роботи, стилі життя.

Швидкі, круті і непередбачувані зміни в поведінці  Прямокутника зазвичай бентежать і насторожують інших людей, і вони свідомо можуть ухилятися від контактів з “людиною без стрижня”. Прямокутникам ж спілкування з іншими людьми просто необхідно, і в цьому полягає ще одна складність перехідного періоду.

Однак у Прямокутника виявляються і позитивні якості, які залучають до нього оточуючих: допитливість,  живий інтерес до всього що відбувається і … сміливість! В даний період вони відкриті для нових ідей, цінностей, способів мислення і життя, легко засвоюють все нове. Правда, зворотним боком цього є надмірна довірливість, навіюваність. Тому Прямокутниками легко маніпулювати.

“Прямокутність” – всього лише стадія. Вона пройде!

Вдовиченко Настя (11 група) та Федченко Владислав (12 група) підготували повідомлення про відому картину Казимира Малєвича «Чорний квадрат». Повідомлення було цікавим і викликало жваве обговорення серед ліцеїстів. Деякі навіть намагалися відтворити в зошиті відомий шедевр.

На цьому дослідження учнів не закінчуються. Так Войцешук Валерія створила шаблон вітражу, який захоплює своїми барвами. Попереду у ліцеїстів нова тема «Трапеція». Чим вона приваблива? Про це Ви дізнаєтесь пізніше. Далі буде…

Алла Анатоліївна Усова, вчитель математики