Соціально-психологічна служба – це спільна діяльність практичного психолога та соціального педагога, що спрямована на забезпечення процесу соціалізації ліцеїстів у навчально-виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих

Що дня працівники служби здійснюють психологічний супровід розвитку підлітків – це і діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, це і психологічна допомога в кризових ситуаціях.

Подолання страху невдач перед змаганнями

Практично кожен початківець-спортсмен в тій чи іншій мірі відчуває страх перед початком змагання. А особливо – дитина-спортсмен. Перед змаганнями спортсмен починає нервувати, дратуватися, накручувати себе. Такі переживання можуть призвести до втрати позитивного настрою та очікуваних результатів. Виникають думки про неможливість впоратися з покладеною на нього відповідальністю і поставлених завдань. Допомогти перебороти свій страх допоможе психологічна підготовка.

Тому практичним психологом Барною Л.В. для вихованців ліцею-інтернату було проведено ряд тренінгових занять із видів спорту, спрямованих на зниження тривожності, формування в ліцеїстів віри у власні сили й можливості, розвиток уміння контролювати рівень тривожності та навичок саморегуляції емоційних станів.

Послідовність вправ передбачала зміну видів діяльності: від рухливого до спокійного, від складної напруженої гри до релаксації, забезпечувала можливості для підвищення самооцінки спортсменів.

Рефлексія наприкінці заняття дала змогу ліцеїстам відповісти на питання: для чого це потрібно, як це може допомогти в житті, створила можливість зворотного емоційного зв’язку між практичним психологом та учасниками тренінгової групи.

На завершення тренінгових занять ліцеїсти-спортсмени отримали рекомендації щодо подальшої роботи над саморегуляцією емоційних станів.

Барна Л.В., практичний психолог

Соціально-психологічна проблема булінгу в учнівському середовищі

Одним із найважливіших напрямів профілактичної діяльності, спрямованої на протидію насильства в умовах освітнього закладу, є просвітницька робота серед ліцеїстів. 

Розуміючи  всю складність і небезпечність явища, протягом лютого місяця у ліцеї-інтернаті педагогом  соціальним Гончарук Г.О. для ліцеїстів І-ІІІ курів було проведено ряд заходів  з профілактики булінгу,  насильства та жорстокості, а саме  індивідуальні бесіди, діагностування та години спілкування «Профілактика булінгу в учнівському середовищі».

Під час занять ліцеїсти ознайомились з поняттям, формами та структурою булінгу, вмінням знаходити шляхи виходу із складної життєвої ситуації, розвивали навики відповідальної та безпечної поведінки.

В кінці заняття вихованцям надано поради, як знаходити шляхи допомоги постраждалій дитині та  убезпечити себе, щоб не зіграти одну з ролей у булінгу.

Гончарук Г.О., педагог соціальний