Про таких дітей не пишуть у газетах, їх фотографії не розміщують на стендах, батьки таких учнів з побоюванням відвідують батьківські збори, а вчителі тяжко зітхають, приймаючи до себе в клас.

Серед проблем, які одвічно хвилювали та хвилюють педагогів, проблема навчання учнів початкового рівня навчальних досягнень є однією з найгостріших. Останнім часом педагоги, психологи, медичні працівники відмічають неухильне зростання кількості учнів з проблемами в навчанні й поведінці.

Учителі нашого навчального закладу замислилися над тим, як допомогти таким учням покращити результати навчання, створити комфортні умови для розвитку кожної особистості. Як допомогти дітям захотіти вчитися? Ці питання були розглянуті 26 лютого на семінарі, який підготував Стешин В.К., методист навчальної частини Комунального закладу Київської обласної ради «Київський обласний ліцей-інтернат фізичної культури і спорту».

У нашому ліцеї навчаються діти різних рівнів навчальних можливостей: здібні й обдаровані, фізично розвинені та з проблемами адаптації у навчанні, учні з девіантною поведінкою та діти із соціально запущених сімей; і це неповний перелік. Тож одним із головних завдань, поставлених перед педагогічним колективом, є підвищення рівня навчальних досягнень, створення комфортних умов для навчання ліцеїстів різного рівня пізнавальних можливостей. Ми вважаємо, що спортивний ліцей має унікальну можливість позбавити від тягаря невдач, значно пом’якшити умови перебування у навчальному закладі дітей цих категорій.

На семінарі вчителі комплексно підійшли до дослідження проблеми навчання учнів початкового рівня та намітили шляхи її розв’язання. Ліцеїстів, які мали початковий рівень навчальних досягнень, за підсумками моніторингу було розподілено на три категорії:

  • учні, які мають початковий рівень навчальних досягнень з багатьох предметів;
  • учні, які мають початковий рівень навчальних досягнень з двох предметів;
  • учні, які мають початковий рівень навчальних досягнень з того чи іншого предмету;

Акцентувалося на роботі з ліцеїстами всіх категорій. Достатньо було звернути увагу вчителів-предметників на забезпечення індивідуального підходу до цих ліцеїстів на уроці й у позаурочний час, залучити батьків та класних керівників, і учні почали поліпшувати свої результати.

На семінарі були розглянуті основні причини небажання вчитися. Вчителі обговорили методи стимулювання інтересу до навчання. Було вирішено більше застосовувати інтерактивні форми роботи, методи проектів, роботу в мікрогрупах, технологію співпраці. Розроблені рекомендації та пам’ятки надання допомоги ліцеїстам початкового рівня навчальних досягнень.

Наш педагогічний колектив розуміє, що кожний ліцеїст має право на отримання якісних освітніх послуг. Щоб кожна дитина почувала себе комфортно в стінах ліцею, учитель має підтримати її в будь-яких проявах на шляху до розвитку.