28 жовтня вчитель Корнійчук О.С. організувала та провела семінар для вчителів “ Мотивація навчальної діяльності”.

Найкращі уроки, книги і матеріали в світі не змусять дітей навчатися і старанно працювати, якщо у тих відсутня мотивація.

Мотивація — як внутрішня, так і зовнішня — є запорукою успіху учнів на всіх етапах навчання. Учителі можуть зіграти ключову роль в забезпеченні мотивації й заохоченні своїх учнів. Звісно, це значно легше сказати, ніж зробити, оскільки у кожного мотивація своя. Учителеві необхідно багато витратити часу й докласти зусиль, щоб усі діти в класі захопилися його предметом, старанно працювали і прагнули успіхів.

Навіть найдоброзичливішим й освіченим учителям іноді бракує навичок, аби вести дітей правильним шляхом. Тому, Корнійчук О.С. запропонувала, будь ви новий учитель або досвідчений, спробувати застосовувати  методи, щоб мотивувати своїх учнів і спонукати їх виявити властивий їм потенціал.

  1. Дозвольте учням обирати самостійно

Щоби діти зосереджено й захоплено працювали, надайте їм можливість навчатися в своєму темпі. Цей прийом є насправді одним із найкращих способів мотивації школярів. Наприклад, учні самостійно вибирають тип завдання або проблему для вивчення. Вони відчують, що контролюють процес, і це мотивуватиме їх намагатися краще виконати роботу.

2. Повідомте мету

Для учнів може бути дуже складно виконати завдання або навіть поводитися в класі, якщо немає чітко визначених правил, мети і меж. Учні хочуть і повинні знати, чого від них очікують, аби виникло бажання працювати. На початку навчального року повідомте мету, правила й очікування, щоб уникнути плутанини, й учні розуміли, чого слід прагнути.

3. Створіть безпечне середовище

Звісно, можна карати дітей за порушення правил. Проте похвала впливає краще, ніж погрози. Учитель має створити безпечне, сприятливе для навчання середовище й постійно повторювати, що він вірить у здібності учнів. Це мотивує значно краще. Наприкінці навчального дня учні неодмінно виконають очікування, які дорослі на них покладають. Тому краще зосередити увагу дитини на тому, що вона вміє, а не на тому, чого не вміє.

4. Змініть декорації…

докладніше >>>

Другою частиною роботи семінару була практична частина, під час якої Корнійчук О.С.  продемонструвала приклади мотивації ліцеїстів під час проведення тижня педагогічної майстерності із зарубіжної літератури.