28 жовтня вчитель Корнійчук О.С. організувала та провела семінар для вчителів “ Мотивація навчальної діяльності”.
Найкращі уроки, книги і матеріали в світі не змусять дітей навчатися і старанно працювати, якщо у тих відсутня мотивація.
Мотивація — як внутрішня, так і зовнішня — є запорукою успіху учнів на всіх етапах навчання. Учителі можуть зіграти ключову роль в забезпеченні мотивації й заохоченні своїх учнів. Звісно, це значно легше сказати, ніж зробити, оскільки у кожного мотивація своя. Учителеві необхідно багато витратити часу й докласти зусиль, щоб усі діти в класі захопилися його предметом, старанно працювали і прагнули успіхів.
Навіть найдоброзичливішим й освіченим учителям іноді бракує навичок, аби вести дітей правильним шляхом. Тому, Корнійчук О.С. запропонувала, будь ви новий учитель або досвідчений, спробувати застосовувати методи, щоб мотивувати своїх учнів і спонукати їх виявити властивий їм потенціал.
- Дозвольте учням обирати самостійно
Щоби діти зосереджено й захоплено працювали, надайте їм можливість навчатися в своєму темпі. Цей прийом є насправді одним із найкращих способів мотивації школярів. Наприклад, учні самостійно вибирають тип завдання або проблему для вивчення. Вони відчують, що контролюють процес, і це мотивуватиме їх намагатися краще виконати роботу.
2. Повідомте мету
Для учнів може бути дуже складно виконати завдання або навіть поводитися в класі, якщо немає чітко визначених правил, мети і меж. Учні хочуть і повинні знати, чого від них очікують, аби виникло бажання працювати. На початку навчального року повідомте мету, правила й очікування, щоб уникнути плутанини, й учні розуміли, чого слід прагнути.
3. Створіть безпечне середовище
Звісно, можна карати дітей за порушення правил. Проте похвала впливає краще, ніж погрози. Учитель має створити безпечне, сприятливе для навчання середовище й постійно повторювати, що він вірить у здібності учнів. Це мотивує значно краще. Наприкінці навчального дня учні неодмінно виконають очікування, які дорослі на них покладають. Тому краще зосередити увагу дитини на тому, що вона вміє, а не на тому, чого не вміє.
4. Змініть декорації…
Другою частиною роботи семінару була практична частина, під час якої Корнійчук О.С. продемонструвала приклади мотивації ліцеїстів під час проведення тижня педагогічної майстерності із зарубіжної літератури.