Всім відомо, що у школі вчать дітей читати, писати, рахувати, засвоювати математичні теореми та хімічні формули, а ще намагаються розвивати творчі здібності. Елемент творчості є присутнім у будь-якому виді людської діяльності. Однак справедливо говорити не тільки про художні творчі здібності, але і про технічні творчі здібності, про математичні творчі здібності і т.п.. Тому розв’язок цієї проблематики, щодо розвитку творчих здібностей, можна здійснювати у різних напрямках, на різних етапах навчання та виховання дитини.

Дитяча творчість у нашому закладі – це свобода вибору, крок у невідоме, це новизна, здогадка, евристичне прозріння, що викликає натхнення, радість, віру у свої можливості. Єдине, що ми, педагоги, робимо – це відчиняємо дітям двері у світ пізнання, показуємо існування взаємопов’язаних речей, передаємо їм власні знання, вказуємо напрямки щодо розвитку.

Минулого тижня ліцеїсти І курсу взяли участь у наступному етапі мультидисциплінарного проєкту – мистецтво + технології, під керівництвом вчителів Корнійчук Олени Сергіївни та Жихарєвої Тетяни Василівни.  Цього разу він був спрямований на дослідження такого напрямку в мистецтві як Ар Брют.

Ар Брют – мистецтво самоуків, «грубе мистецтво», «сире», принципово близьке до аматорського живопису дітей. Це наївне мистецтво  позначає творчість художників без спеціалізованої освіти, що створюють міметичні образи  та прагнуть набути статус професійного художника. Основоположником цього напрямку є французький художник і скульптор Жан Дюбюффе, колекція якого налічує більше 10000 експонатів.

Ліцеїсти 11, 12 груп на практичному занятті вчилися «читати» образи, що були створені митцем у 20-му столітті. Спробували себе у ролі художників і скульпторів. Розмальовували примітиви на папері і мультимедійної дошці. Із заплющеними очима створювали автопортрети у стилі Ар Брют. Вирізали неправильні фігури та робили об’ємні композиції.  В кожній роботі вдалося відобразити: внутрішнє бачення, вектор думки чи настрій, емоцію, переживання. Кожен був вільним у своєму виборі.

Сьогодні ми дуже цінуємо творчий потенціал кожної особистості. Наша ціль, як педагогів, – робити разом так, щоб всім  було цікаво працювати над створенням навчальних, пізнавальних, творчих проєктів.  Вміння малювати чи ліпити не робить із нас митця. Однак «іноді одна фраза, один образ мають більше впливу, ніж усе навчання», а само мистецтво дає можливість навчитися бачити та сприймати життя зовсім  по-іншому.