Математика – така складна, але ж дуже потрібна наука. Її використання виходить далеко за межі освітнього процесу, а здобутими знаннями кожна людина користується упродовж всього життя. Чотири роки поспіль 14 березня разом з Днем народження числа Пі відзначається нове наукове свято – Міжнародний день математики. Ліцеїсти першого курсу разом з вчительками математики долучилися до цього свята.
Ткачук Ілля та Якімов Єгор приготували святкову презентацію. Тетяна Жихарєва провела цікаву вікторину, учасники якої отримали призи. Ліцеїсти 11 групи розмальовували листівки з числом Пі, слухали музику та ділили піцу в інтерактивній грі Doodle Celebrating Pizza. Просторова уява, логічне мислення та кмітливість були в нагоді щодо виконання всіх завдань. Наприкінці свята всі учасники насолоджувалися запашним пирогом, який майстерно приготували кухарі нашого закладу та який ретельно поділила для всіх охочих Алла Усова. День народження закінчився, а спогади залишилися ось тут.
Очевидно, що треба багато зусиль, щоби виправити всі проблеми та прогалини з математичною освітою. Але ми, вчителі ліцею, намагаймося впроваджувати найбільш нагальні й потрібні нашим учням новації, а також закріплювати думку про те, що математика потрібна всім, бо вона – про наше щоденне успішне і заможне життя в сучасному світі.
]]>Для ліцеїстів ІV курсу, які перебувають на етапі визначення та вибору власного майбутнього, проведено тренінгове заняття «Побудова професіограми», де здобувачі освіти мали змогу визначити свої схильності, інтереси та здібності і в якій діяльності їх максимально реалізувати. Ліцеїсти ІІ курсу під час інтерактивної гри «Сучасні професії» дізналися про види та особливості різних спеціальностей, що дало їм певну базу для роздумів. Так як профорієнтацію потрібно починати якомога раніше, щоб було більше часу для аналізу та спроб, тому для ліцеїстів І курсу проведено профорієнтаційну гру «Цікава подорож у світ професій».
Для батьків та ліцеїстів на онлайн-сторінках Facebook та Instagram висвітлено поради “Як екологічно допомогти дитині обрати спеціальність», «5 професій майбутнього» та «Формула вибору професії».
На кожному занятті практичний психолог та педагог соціальний ознайомили ліцеїстів з платформою Всеукраїнського проєкту з профорієнтації та побудови кар’єри «Обери професію своєї мрії», що є потужною базою цікавих матеріалів, відео уроків та віртуальних екскурсій для самостійного опрацювання, та з профорієнтаційним чатботом, створений на основі технологій OpenAI. За його допомогою користувачі можуть зорієнтуватися у світі сучасних професій та зрозуміти, яка підійде саме їм.
Тиждень дав змогу кожному усвідомити той факт, що правильний вибір професії – важливий і відповідальний крок у житті кожної людини, адже це вибір свого місця у житті!
Твори Шевченка незмінно входять до списку обов’язкової літератури для вивчення в школах і вищих навчальних закладах. Його коротку біографію знає практично кожен українець. Та чи достатньо ми про нього знаємо? Адже є факти із життя, про які не розповідають на уроках української літератури.
Чи знали ви, наприклад, що Шевченко був душею компанії та затятим модником? А чи відомо вам, що, попри літературний талант, найбільші гроші Шевченко заробляв саме завдяки малюванню? А як звучав голос славнозвісного поета? Чи чули ви, що на честь Тараса Шевченка в 1975 році назвали один із кратерів на планеті Меркурій?
Наш Кобзар має багато загадок. Але таємниці існують саме для того, щоб одного разу бути розгаданими. Шевченківські дні – чудова нагода вшанувати Кобзаря, дізнатися більше про його життя і творчість, почути його, таку актуальну сьогодні, поезію.
Тож визначній особистості – незвичайне святкування!
Ліцеїсти ІІ і ІV курсів відзначили ювілей Кобзаря цікаво та з користю: взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «#ТГШ210: Таємниця генія Шевченка», занурившись у захопливу подорож біографією та творчістю Шевченка, що й досі приховують багато таємниць.
За результатами конкурсу дипломами переможців були нагороджені наступні ліцеїсти:
Крушельницька Юлія (21 група) – Диплом І ступеня,
Гришко Софія (22 група) – Диплом І ступеня,
Марченкова Варвара (41 група) – Диплом І ступеня,
Драганова Олександра (42 група) – Диплом І ступеня,
Сімкін Іван (21 група) – Диплом ІІ ступеня,
Дудко Олександра (21 група) – Диплом ІІІ ступеня,
Шпилюк Денис (22 група) – Диплом ІІІ ступеня,
Калініченко Діана (42 група) – Диплом ІІІ ступеня,
Халайджі Артем (42 група) – Диплом ІІІ ступеня.
Учнів підготували вчителі української мови й літератури Олена Черненко, Тетяна Мазуркевич.Вітаємо переможців! Пишаємося ними! Бажаємо наступних перемог їм і іншим ліцеїстам.
Пам’ятаймо: шанувати Шевченка – це значить шанувати рідну мову, культурні надбання народу, творців, які, як і він, готові були покласти своє життя на олтар служіння народові.
Будьмо горді з того, що упродовж століть в устах патріотів рідного слова звучала наша мова, її берегли, як перлину, щоб колись заговорити нею на повний голос. І коли гостро постало питання, бути чи не бути українській мові і культурі взагалі,… “Бути!”- відповів на це Великий Тарас своїми творами.
“Ну що б, здавалося, слова…
Слова та голос – більш нічого.
А серце б’ється – ожива,
Як їх почує!…”
Підготувала Олена Черненко
14 березня 2024 року у ліцеї відбувся семінар на тему «Формування позитивної мотивації до навчання». Захід було підготовлено і проведено вчителем української мови і літератури Світланою Виноградовою. Під час семінару було розглянуто такі питання: що таке мотивація, яка вона буває, чим відрізняється внутрішня і зовнішня мотивація; елементи, які складають мотивацію; рівні навчальної мотивації.
Проаналізовано причини зниження інтересу дітей до навчання у підлітковому віці: перенасичення інформаційним простором, критика навчання дитини з боку дорослих, не беруться до уваги потреби дитини, її можливості сприймати і засвоювати інформацію.
Особливу увагу було акцентовано на шляхах формування мотивації старшокласників: створення комфортної психологічної атмосфери для ліцеїстів на уроці; створення ситуації успіху для кожного учня (навіть слабкого); дізнаватися більше про своїх учнів та поважати особистість кожного; визначати «прозорі» цілі та знаходити баланс у складності навчального матеріалу; змінювати форми роботи на уроці; демонструвати учням практичну значимість та перспективу застосування знань; влаштовувати челенджі та проводити змагання, конкурси; дивувати своїх учнів на уроці; надавати свободу вибору; прислухатися до ідей учнів; використовувати систему винагород та ін.
Також було розглянуто методи, які використовує педагог з метою формування в учнів позитивної мотивації до навчальної діяльності: метод емоційного стимулювання у поєднанні зі словесним методом (прийоми зацікавлення, здивування), навчальні екскурсії, наочно-демонстративні, проблемно-пошукові, метод практичних завдань з алгоритмом виконання; методи, які стимулюють пізнавальні запити учнів (незакінчені завдання, робота з текстом); методи, які стимулюють ініціативу учнів під час діяльності (прийом навмисних помилок, прийом «Лабіринт»); методи, що стимулюють колективну діяльність (робота в групах).
Отже, мотиваційний компонент є одним з найважливіших елементів будь-якого навчального процесу в різноманітних навчальних дисциплінах. Науковці стверджують, що в навчальному процесі вагомість мотивації школярів перевищує інтелект у 2.5 – 3 рази. Якщо дитина правильно замотивована, вона віднаходить інтерес і сенс вчитися, адже їй необхідно відчувати задоволення від того, чим вона займається, і розуміти, для чого вона це робить.
Позитивна мотивація сприяє виробленню уміння ставити цілі й досягати їх, тобто планувати, концентруватися, контролювати свої дії. У дитини з’являється віра в себе та розуміння, що успіх залежить від неї самої. І тоді навчання перестає бути тягарем. Вчитель здатен зробити так, щоб в учнів сяяли очі…
Світлана Виноградова
На уроці англійської мови вчителем Оленою Фіялко разом з ліцеїстами 12 групи було проведено інтелектуально-літературну гру «Тарас Шевченко в англомовному світі». Учні складали слова і речення англійською мовою, розгадували кросворди, створювали хмарини слів, виконували цікаві завдання, пов’язаних із творчістю Кобзаря.
Метою такого заходу було поглибити знання життєвого і творчого шляху Т.Г.Шевченка, формувати вміння використовувати здобуту інформацію у творчій діяльності, розвивати творчу ініціативу, вміння самостійно працювати з додатковою літературою, працювати в групах, підвищувати рівень декламаторських здібностей.
Ліцеїсти цікаво розповідали про твори Т. Шевченка, які перекладені на всі основні мови світу, але найбільше – англійською. Також діти читали всесвітньовідомі твори Кобзаря українською та в перекладі англійською. Це «Заповіт», «Садок вишневий коло хати», «Мені тринадцятий минало» та інші. Цікавими були повідомлення на тему “Жіночі образи, доля жінки у творчості поета”, які підготували наші учні.
Захід відзначався емоційністю, віртуальними ілюстраціями картин Шевченка, виразним читанням поезій майстра слова, дискутували про проблеми, особливо актуальні в сучасному світі: роль родинного виховання, вплив сім’ї на формування дитини тощо. Про геніального поета Тараса Григоровича Шевченка ми, здається, знаємо все. Однак у котрий раз спиняємося перед величчю генія, вчитуємося і вдумуємося, вслухаємося в його незнищенного безсмертного “Кобзаря”.
Протягом тижня представниками ліцейського самоврядування були проведені рейди-перевірки санітарно-гігієнічного стану кімнат пансіону, рейд «Чисті руки», «Ні запізненням!», «Відвідування ліцеїстами навчальних занять» і «Підготовленість ліцеїстів до навчальних занять». Члени Ради з питань дисципліни та правопорядку влаштували під час перерви флешмоб-руханку «Роби як ми, роби з нами, роби краще нас!».
Представники Ради з питань освіти і журналістики оформили виставку учнівських малюнків ІІ курсу «Здорові думки – здоровий я», а президент Парламенту Марія Тіт провела годину спілкування «Турбота про своє здоров’я – обов’язок кожного».
Спільно з бібліотекарем ліцеїсти організували віртуальну виставку літератури «Здоров’я найцінніший скарб», а з педагогом-організатором – пізнавальну акцію «Здоров’я – сила. Здоров’я – це клас».
Рада з питань роботи в пансіоні визначила найохайнішу кімнату, якою стала 409 кімната (Головченко А., Чвалінська Л, Куценко Е.). Ліцеїстка Анастасія Завадська провела годину спілкування з мешканцями пансіону «Чистота та охайність», а хлопці допомогли організувати турнір з тенісу.
Отож, пам’ятаймо, що треба піклуватися про своє здоров’я, адже це життєва енергія, натхнення та вимога часу.
Марія Тіт, президент ліцейського Парламенту
Одним із найбільших патріотів усіх часів і народів справедливо вважається Тарас Шевченко. Мало хто з таким вогнем душі захищав свободу та незалежність Батьківщини, честь і гідність народу.
9 та 10 березня в рамках Клубу вихідного дня були проведені заходи: вікторина «Що ми знаємо про Шевченка» та літературний вечір «Шевченко – геній українського народу», головним завданням яких було розширити знання вихованців про творчість і життя Великого Кобзаря, вміння легко висловлювати свої думки, розвивати здатність до взаємодії, прищепити любов до національних цінностей, виховувати почуття гордості за Україну, за її національного генія – Тараса Шевченка.
Важливість Шевченкового слова у патріотичному вихованні молодого покоління важко переоцінити, тому впродовж тижня в кожній групі були проведені виховні години для ліцеїстів, на яких класні керівники ознайомили учнів з біографією поета, основними здобутками творчості, а також звернули увагу на враження, які Тарас Григорович отримав відвідавши Білу Церкву.
Шануймо його слово, звіряймо з ним свої кроки, адже Україна Тараса Шевченка – це історія народу, який протягом багатьох віків бореться за свою свободу і незалежність. Шевченко та Україна – нероздільні. Слава Україні!
Анастасія Сідлецька, вихователька
Вчитель історії А.Д. Луценко наголосила, що і сьогодні, у XXI столітті, коли російські загарбники вчергове намагаються знищити Україну, слова Шевченка додають сил для протистояння новим героям-захисникам.
Також і в Київському обласному ліцеї фізичної культури і спорту 5 березня пройшла година спілкування присвячена видатному поету Тарасу Григоровичу Шевченко, що став символом боротьби за свободу та незалежність не одного покоління українців.
«Борітеся — поборете, Вам Бог помагає! За вас правда, за вас слава І воля святая!» Т.Г.Шевченко
Ці слова, великого Кобзаря, наразі дуже актуальні – український народ спільно зі Збройними Силами України відстоює державну незалежність, суверенне право на європейський вибір розвитку країни.
Вшанування Велетня національного духу, звернення до його творчості та її популяризація є основою нашої державності. Шевченкова творча спадщина – це академія нашого народу, де сконцентровано все: мова, історія, звичаї та традиції, мораль, етика й естетика, національна філософія, основи українознавства та державотворення, найвища духовність, наше минуле, сучасне і майбутнє. Саме Шевченко зберіг і повернув народу його голос — українську мову.
Тарас Шевченко – це завжди сучасно, це – центр нашого культурно-історичного світу, волею історії пов’язаний з Україною.
Внаслідок розв’язаної Росією війни, постійних бомбардувань українських міст і сіл, в умовах руйнувань посилилась роль українського Пророка у пробудженні й становленні національної свідомості українців, їх патріотичного піднесення та єднання у боротьбі за життя та незалежність країни.
Тарас Шевченко не був політиком, але на його ідеях сформувалась свідомість й світогляд нації. Він не був полководцем, але його слово підняло до збройної боротьби тисячі українців, які по-шевченківськи дивляться на нинішній стан України та українського народу, розуміють й беруть відповідальність за все, що відбувається в нашій державі.
В історичному розвитку України Т. Шевченко – явище незвичайне як своєю обдарованістю, так і місцем у літературі, мистецтві, культурі. За походженням, становищем та популярністю Тарас Шевченко – виняткове явище також у світовій літературі.
Ім’я Тараса Шевченка відоме в усьому світі. У багатьох країнах йому встановлені пам’ятники, його твори перекладені майже на всі мови світу. Він був людиною універсальних обдарувань та інтересів. Все його життя і творчість були присвячені українському народу. Поет мріяв про ті часи, коли його країна буде незалежною суверенною державою, коли в Україні шануватимуться мова, культура та історія народу, а люди будуть щасливими.
Під час диспуту ліцеїсти відкрили для себе постать Великого Кобзаря уже в сучасному вимірі як пророка, філософа та патріота сучасності. Багато віршів Т.Г. Шевченка стали пісенними і популярними серед молоді. Зірка Шевченка запалала яскравим сяйвом нашого сьогодення.
Напередодні дня народження митця Тараса Шевченка на уроках мистецтва ліцеїсти 41 та 42 групи підготували мініпроєкти “Шевченко – художник і графік”, переглянули презентацію, відеоматеріал та познайомилися з художником Тарасом Шевченко. Як художник і графік він зажив слави раніше за Шевченка-поета. Рішенням ради Петербурзької академії мистецтв йому вшановане звання – академіка гравюри.
Шевченко – це не тільки те, що вивчають, а й те, чим живуть, у чому черпають сили і надії. Дорослі й діти завжди пам’ятатимуть геніального українського поета, художника, борця за волю народу і ніколи не забудуть його заповіти.
Ліцеїсти подивилися на Кобзаря очима сучасних українських художників, а саме Андрія Єрмоленка, Юрій Шаповала та Олега Шупляка.
І панич, і інтелігент, і мандрівник, і художник, який належить до богеми художників — у Шевченка є різні образи та «маски».
Підготувала Олена Корнійчук
У ці складні для українців часи, найбільшої поваги, підтримки та вдячності заслуговують захисники, котрі боронять Україну, борються за її територіальну цілісність і свободу незламного народу. Серед них є і випускники нашого ліцею, якими ми надзвичайно пишаємося. Столярчук Богдан та Окрушко Віталій мали змогу записати зворушливі відеозвернення для усієї ліцейської родини, де подякували своїй спортивній альма-матер, підбадьорили й висловили настанови підростаючому поколінню.
Столярчук Богдан – 8 разовий чемпіон України з легкої атлетики, діючий рекордсмен України з бігу на 400 метрів серед юніорів, фіналіст чемпіонатів Європи. Викладач фізичного виховання в румуномовній гімназії с. Бояни, Чернівецька область, помічник депутата Верховної Ради України. З 2022 року доброволець ЗСУ, командир відділення 81-ї десантно-штурмової бригади, учасник Харківської визвольної кампанії. Зараз Богдан перебуває на реабілітації та займається збіркою ударних дронів FPV.
Окрушко Віталій, випускник відділення важкої атлетики, має І дорослий розряд, учасник чемпіонату України, чемпіон області. На даний час Віталій проходить службу на Бахмутському напрямку. Старший солдат 80-ї десантно-штурмової бригади, стояв на обороні Сєвєродонецька.
Ми вдячні хлопцям за захист! Разом до ПЕРЕМОГИ!
Ірина Манузіна, педагог-організатор
]]>