Людина — це унікальна істота, яка суттєво відрізняється від усіх інших створінь, адже їй не достатньо просто жити, вона мусить розуміти для чого вона живе. Насправді, питання про сенс життя є одним з найскладніших питань, перед яким стояло людство протягом цілої історії свого існування. Напевно кожен з нас хоча б раз у житті ставив його перед собою, намагаючись знайти відповідь. Дуже часто ми так заклопотані своїми справами, соціальними мережами, розвагами, що навіть не маємо часу подумати взагалі про те: Чи є зміст в тому, що ми робимо?!…
Учні разом з вчителями продовжуємо працювати над проєктною роботою «Мистецтво нашого життя». В рамках цієї роботи 2 грудня вчителі Корнійчук Олена Сергіївна та Жихарєва Тетяна Василівна організували та провели для ліцеїстів І курсу уроки у стилі STA. Ця абревіатура утворилася від слів Science – НАУКА, Technology – ТЕХНОЛОГІЇ, Art – МИСТЕЦТВО. Головною перевагою таких стилізованих уроків до дитячої проєктної діяльності – це гармонійне поєднання різних напрямків предметної галузі освіти та їх підготовка до реального життя. Тематика цього проєктного дослідження поєднала дві фундаментальні складові людського існування – математику та мистецтво.
Тому Тетяна Василівна розпочала урок промовою: «Що ж таке число? Число — це набір певних цифр, якщо розглядати з математичної точки зору. Крім того, ці набори певних цифр постійно фігурують в нашому житті, починаючи з дати народження і продовжуючи щоденним безперервним потоком: дата, час, гроші, номер телефону, ідентифікаційний код, показники лічильника і т.п. Значення чисел в житті людини важко переоцінити, адже навіть ім’я та прізвище кодуються за допомогою певних цифр, розшифрувавши які можна зрозуміти долю людини. Іншими словами, число — це дзеркальне відображення внутрішнього стану людини, підказка потрібного напрямку розвитку. Навчившись розуміти числа, можна зробити їх вірними друзями і супутниками життя.»
Олена Сергіївна під час уроку познайомила першокурсників із мистецтвом з глибоким філософським змістом, яке притаманне американської художниці Сієні Моріс. Її оригінальні картини – це нагромадження чисел від 1 до 12. Оскільки творчість художниці – не просто малюнки з математичним ухилом. Це філософські роботи у новій техніці – числізм. А ще, Олена Сергіївна розповіла про те, як зникають секунди і як четвертий вимір, а саме час, формує три інші. Секунди біжать і губляться у потоці нашого існування, як числа на полотнах. І тільки усі разом вони створюють довершене зображення.
І традиційно, під час таких уроків вчителі організовують для учнів мистецьке випробування. Цього разу ліцеїсти створювали картини за технікою числізм.
Третій етап уроку був посвячений дитячій літературі. Місія цієї літератури — не лише виховувати і розважати. Це – унікальна можливість спілкування між людьми різних вікових категорій. Передаючи не лише знання, а й емоційний заряд любові, сучасна зарубіжна дитяча література ніби стерла невидимі грані між дитинством і дорослістю. Цікавим для учнів у процесі перегляду став буктлейрер по книзі «Числа» Рейчел Уорд, яка заворожила весь світ. Історія про підлітків, які здатні бачити числа людей, вразила уяву читачів в самих різних частинах планети.
Поки ми роздумує, час спливає. Ні мрії про майбутнє, ні жаль за минулим нічого не варті. Необхідно цінувати дійсність, адже іншого шансу «намалювати» картину власного життя не буде!